Friday 12 February 2016

Terkenal Di Langit


Teks: Nasriah Abdullah
Foto: Nasriah Abdullah
Buku: Terkenal Di Langit, Khairul Hakimin Muhammad


"Hari ini pakcik jumpa kamu, itu semua kerja Tuhan. Tuhan hantar kamu untuk jumpa pakcik, suap makanan ke mulut pakcik, beri pakcik air, beri baju, kain pelikat, semua kerja Tuhan. Masa pakcik kuat kerja dulu, pakcik mencari duit untuk makan, sekarang masa pakcik tidur pun kamu kejutkan pakcik suruh makan, itu bukan kerja Tuhan namanya?"

"Ya pakcik..". "Pakcik mahu terkenal di langit.." Beliau menyambung dengan suara yang semakin perlahan. Saya hanya diamkan diri dan terus menyuapnya.

Ini himpunan kisah seorang manusia yang matanya memandang setiap susuk yang bakal muncul di hadapannya sebagai si "malaikat" yang membantunya menambahkan pahala atau si "syaitan" yang membuatkannya menambahkan dosa.

Ada sesuatu yang kita akan belajar daripadanya. "Setiap peristiwa yang berlaku di sekeliling kita adalah jalan-jalan ke syurga atau lauan-laluan ke neraka. "Mimpi kita mungkin sama. Mahu nama kita TERKENAL DI LANGIT.


Macam mana tu? Nak tahu cerita selanjutnya dari buku "Terkenal Di Langit"? Boleh hubungi saya segera untuk miliki koleksi ini...

Ayuh dapatkan senaskhah buku yang ditulis berdasarkan pengalaman sebenar penulis, dan dinukilankan dari hati khas untuk semua pembacanya.


Dapatkan Buku TERKENAL DI LANGIT
Hanya RM30 senaskah Semenanjung dan RM33 Sabah & Sarawak
Boleh PM saya Nasriah Abdullah untuk pembelian ya
Untuk yang minat dropship juga dialu-alukan



No comments:

Post a Comment

Aroma Dapur Adhwa: Keria Gula Merah

Alhamdulillah. Penutup September dan pembuka Oktober, banyaknya berita-berita indah. Ingatkan bolehlah tidur dengan lena tapi kan sama ju...

Post Paling Popular