Sunday 12 November 2017

Perkongsian Ilmu Bersama Dato Sri Ahmad Khusairie


Teks: Nasriah Abdullah
Foto: Nasriah Abdullah


1. Selamat memasuki pasaran tempatan & global
2. Produk selamat digunakan
3. Jualan Bersistem
4. Pemasaran offline & online
5. Khidmat nasihat pelanggan
6. Sistem ejen
7. Proses margin untung rugi
8. KKM, Halal, GMP, IGM etc
9. Pembangunan website syarikat
10. Page, website dan cara penggunaan key words bagi enjin google
11. Personal coaching

Antara topik menarik yang dibincangkan pagi tadi sewaktu seminar santai perbincangan tentang usahawan kosmetik dan skin care.

Topiknya tentang usahawan kosmetik dan skin care tetapi intipati perbincangan dan perkongsian ilmu itu sendiri boleh diaplikasikan dalam kluster makanan. Alhamdulillah dapat ilmu baru hari ini dan boleh terus diaplikasikan dalam bisnes (kluster makanan).


Sebelah petang pula bergegas ke Kg Poturidong, Kiulu atas urusan rasmi#WAR program. Pertama kali sampai ke Kg Poturidong, Kiulu. Bemacam-macam cabaran ditempuhi hingga berjaya sampai ke kampung tersebut.

Cantik sungguh pemandangan di sana. Aman. Damai. Tenang mendengar unggas dan kicauan burung diwaktu senja. Sambil bermesyuarah dengan tuan tanah, dapat pula belajar serba sedikit tentang tanaman herba penyembuh ajaib, dengan izin-NYA. Alhamdulillah. Satu lagi ilmu baru dapat ku kutip hari ini.

Ilmu ini bakal dikongsikan dengan kalian sedikit masa lagi. Sabar menanti ya kawan-kawan cerita selanjutnya. Doakan semoga apa yang direncanakan ini akan berhasil. InsyaAllah. Aamiin

Penat. Otak pun mau rehat. Kita tidur duluuu. Bai bai... Jom tidur awal malam ni...

No comments:

Post a Comment

Aroma Dapur Adhwa: Keria Gula Merah

Alhamdulillah. Penutup September dan pembuka Oktober, banyaknya berita-berita indah. Ingatkan bolehlah tidur dengan lena tapi kan sama ju...

Post Paling Popular