Wednesday 19 October 2016

Membaca #2: 10 Tips Ketika Anda Sedang Ketandusan Idea Menulis Blog


Teks: Nasriah Abdullah
Foto: Cariah Google


2. Membaca


Membacalah sebanyak mungkin tentang berbagai macam topik. Buku melatih otak anda, memberi inspirasi dan memberikan banyak informasi yang memungkinkan anda untuk menggali idea pada bila-bila saja dengan mudah.

Tak cuba mana nak tau kan...
.
.
.
Bah sini kamurang. Pasang telinga ya. Ada bah aku mo bisik ni. Dengar betul-betul ya.

Kelas blog buat kedai online tu bah kan, mau buat di Sabah ni tahun. Naaa rugi kamu kalau nda join ni kelas. Sudahlah dapat belajar bedepan sama cikgu, dapat lagi belajar online. Naaa tenung-tenung kamu mata tu cikgu mana tau ilmu nya terus turun meresap sampai pi otak. Untunglah!

Kalau ndak faham naaa yang sioknya bila-bila masa jak mau kacau tu cikgu. Tanya jak konon macam-macam soalan sampai tu cikgu pengsan mau jawab. Betul ni aku cakap. Hihihihi aku selalu kacau tu cikgu tengah malam. Rajin jugak dia menjawab apa ku tanya. Bah! Mau belajar kan, tanya jak lah bah. Apa mau malu.

Tapi jangan kamu kacau sembarang arrr. Maksud aku tanya jak apa-apa kamu mauk tanya pasal tu kelas blog. Kalau ndak faham jangan kamu diam-diam. Kamu jugak tu yang rugi. Aku nda rugi sebab aku pun sudah dapat hasil dari tu belajar buat blog.

Ndak kali kamu percaya tu kalau aku cakap aku pernah ada customer dari Manila. Kawan aku punya blog lagi siok. Dia dapat customer dari Korea. Sudah lah hantu korea, melumpat-lumbat bah dapat customer dari Korea. Punya laa happy kan? Naaaa itu blog punya kerja lah. Pijak Manila pun aku ndak pernah. Tapi aku punya blog merantau jauhnya.

Bah! Panjang sudah aku cerita ni. Mari kita baca tu ulasan pelajar-pelajar kelas Blog ABDR.


Sana aku letak tu link arrr, di komen pertama... baca kamu. Jangan kamu ndak baca. Kamu jugak tu yang rugi...



2 comments:

  1. Baca ulasan-ulasan pelajar ABDR di sini http://akademibekerjadirumah.blogspot.my/

    ReplyDelete
  2. Berminat daftar kelas online mahu pun offline? Boleh follow di blog ini http://nasriahabdullah.blogspot.my/2016/10/bina-kedai-online.html

    ReplyDelete

Aroma Dapur Adhwa: Keria Gula Merah

Alhamdulillah. Penutup September dan pembuka Oktober, banyaknya berita-berita indah. Ingatkan bolehlah tidur dengan lena tapi kan sama ju...

Post Paling Popular