Tuesday 5 September 2017

Zikir Penarik Rezeki: Blog Bisnes Penulisan Oleh Nasriah Abdullah Bawa Manfaat Buat Pembaca



Teks: Nasriah Abdullah
Foto: Nasriah Abdullah

Assalamualaikum. Selamat petang buat semua warga pengunjung blog Suri Rumah BerpendapatanSendiri.

Kalian apa khabar? Sudah mula kembali bernafas setelah sibuk urus anak-anak yang kembali ke gedung persekolahan? Urusan kerja di rumah bagaimana?

Alhamdulillah. Jika sudah tenang ikut rentak rutin mak-mak bekerja di rumah.

Aku? Fuuuh! Aku jangan di tanya. Cuti panjang, pendek tiada bezanya. Semua sama saja. Cuti atau tidak juga tiada bezanya. Begitu la rutin mak-mak bekerja di rumah. 24 jam sehari. Penuh dengan aktiviti. Urus anak-anak. Urus rumah. Urus bisnes kecil-kecilan dari rumah.

Tempahan buat fan page. Tidak kurang juga yang mahu daftar kelas one-to-one belajar buat page sendiri.

Alhamdulillah. Usaha dan yakin. Janji Allah itu pasti.

Rezeki berblog. Walau pun aku masih belajar. Rentak penulisan juga masih merangkak. Namun, aku bersyukur kerana punya pengunjung yang merasa gembira atas setiap perkongsian ku.

Petang tadi aku di sapa melalui "messenger" di fesbuk. Seorang pembaca setia di blog penulisan ku.

Katanya, mengenali ku melalui blog. Perkongsian ku tentang zikir nama-nama Allah yang baik diamalkan untuk selesaikan masalah hutang menarik perhatiannya.

Mungkin saja beliau sudah mengamalkan apa yang telah aku kongsikan di coretan itu. Dan mungkin juga telah memberi kesan pada amalannya.

Alhamdulillah. Aku bersyukur jika sedikit coretan itu membawa manfaat buat dirinya dan juga pembaca lain.

Di coretan kali ini pula, dengan senang hati ingin ku kongsikan zikir nama-nama Allah bagi penarik rezeki. Zikir ini setiap hari ku amalkan walau di mana saja. Tidak kira sedang berbuat apa.

InsyaAllah. Dengan usaha dan keyakinan yang ada. Pasti saja rezeki tak terduga datang menyapa. Doa dan tawakkal. Istiqomah dalam setiap tindakan dan perbuatan.


Diriwayatkan Dari Sayyidina Ali Karromallohu wajhahu telah bersabda Rasulullah S.A.W "Maukah Engkau aku ajarkan beberapa kalimat, yang bila engkau mempunyai hutang seberat gunung yang besar, Maka Alloh akan membayarnya" :


Doa pertama: Baca setiap pagi

Allahumma Akfini bihalalika 'An Haromika wabifadlika 'Amman Siwaka

Maksudnya:
Ya Allah, cukupkanlah aku dengan rezeki yang halal bukan yang haram dan berilah aku kekayaan harta benda dengan keutamaanmu supaya aku tidak mengharap dan meminta pertolongan selain daripada Engkau


Doa kedua: Baca 7x lepas solat fardhu dan di baca 70x pada hari Jumaat

YA Ghani
Ya Mughni
Ya Fattah
Ya Razzaq

Maksudnya:
Yang Maha Kaya ,
Yang Maha Mencukupkan,
Yang Membukakan Pintu Rahmat
Yang Maha Pemberi Rezeki

Dan Baca "Bismillahirrahmanirrahim" (Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)
301x selepas terbit matahari atau waktu syuruk


Doa Ketiga: Jika kalian berniaga, maka eloklah amalkan zikir ini. Baca sebanyak 313x ketika hendak mula berniaga.

Waja'altulahu Maalam mamduuda
Surah Al-Muddaththir (AYAT 12)


Maksudnya:
Dan aku berikan baginya kekayaan yg melimpah ruah.


Ayuh! Kita sama-sama kongsikan coretan ini agar lebih ramai lagi sahabat-sahabat kita di luar sana mengamalkan zikir ini. InsyaAllah, ekonomi umat Islam dapat diperkukuhkan. Lagi ramai mengamalkan, lagi ramai umat kita menjadi orang yang kaya dan beriman.

InsyaAllah. Segalanya adalah dengan izinNYA.

Moga bermanfaat.





No comments:

Post a Comment

Aroma Dapur Adhwa: Keria Gula Merah

Alhamdulillah. Penutup September dan pembuka Oktober, banyaknya berita-berita indah. Ingatkan bolehlah tidur dengan lena tapi kan sama ju...

Post Paling Popular