Tuesday 11 August 2015

20 Sebab Mengapa Saya Mahu Bekerja Dari Rumah

Teks: Nasriah Abdullah
Foto: Koleksi ABDR
Ebook: Jana Wang Dari Rumah, Masayu Ahmad



Assalammualaikum & salam pagi Rabu buat semua pembaca dan pelawat setia blog saya. Terima kasih kerana anda sudi luangkan sedikit masa di setiap entri saya.


Disini saya senaraikan sebab-sebab utama mengapa ramai yang memilih untuk bekerja dari rumah.

1. Menguruskan anak-anak dan keluarga
2. Masa beribadah yang lebih selesa
3. Masa kerja lebih fleksibel
4. Tidak suka jalan sesak
5. Tidak suka politik pejabat
6. Suka berdikari
7. Mencuba pelbagai pelbagai perkara baru tanpa had
8. Menggunakan sepenuhnya bakat dan kemahiran yang ada, sudah tentunya dalam bidang penulisan
9. Boleh sertai apa sahaja aktiviti, program tanpa halangan
10. Suka apabila apa yang diusahakan berjaya
11. Tidak suka budaya bodek, sesak nafas dibuatnya
12. Bebas meletakkan hala tuju dan matlamat diri sendiri dan keluarga
14. Boleh menjaga batas sebagai wanita, isteri dan muslimah-mudah-mudahan
15. Mendidik anak-anak dengan cara sendiri
16. Boleh memberi sepenuhnya kasih sayang kepada anak-anak tanpa batas. Tiada lagi
keluhan tiada masa.
17. Walaupun sibuk, kesibukan yang masih boleh diurus.
18. Apabila rasa letih, penat, tidak bermotivasi boleh bercuti bila-bila masa sahaja apabila saya suka
19. Apabila sudah bermotivasi, boleh sahaja berkerja berganda-ganda dalam jumlah masa yang banyak dalam satu hari.
20. Moga saya mendapat dan memberi manfaat kepada lebih ramai wanita untuk memilih status bekerja dari rumah- inilah perjuangan saya yang sebenar.

Adakah anda mempunyai sebab yang lain untuk bekerja dari rumah?
Boleh kongsikannya dengan saya?
Atau anda berminat dan sedang merancang untuk bekerja dari rumah?

Kami buka pendaftaran ke kelas online blog ABDR setiap hari. 
Boleh mula daftar dan belajar hari ini 

Apa tunggu lagi, mendaftarlah dengan saya selaku Pengurus Online Bertugas:

Nasriah Abdullah - Pengurus Online ABDR
Email :
 pnnasriahabdullah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp : +6016-817 8716


add saya di facebook :
www.facebook.com/aura.adhwa


mohon bantuan anda untuk LIKE & SHARE FB Page saya:


Jemput singgah ke blog saya:
http://nasriahabdullah.blogspot.com
http://ummyadhwa.blogspot.com



No comments:

Post a Comment

Aroma Dapur Adhwa: Keria Gula Merah

Alhamdulillah. Penutup September dan pembuka Oktober, banyaknya berita-berita indah. Ingatkan bolehlah tidur dengan lena tapi kan sama ju...

Post Paling Popular