Friday 7 August 2015

Kelas Asas Blog Mula Bisnes


Teks: Nasriah Abdullah
Foto: Nasriah Abdullah

BERBALOI KE JOIN KELAS ABDR?

Salam Jumaat yang mendamaikan.
Petang ni saya nak menjawab soalan bonus yang sering di ajukan kepada saya oleh pembaca dan pengikut setia blog saya, http://nasriahabdullah.blogspot.com. 

Jawapan ikhlas yang lahir dari sudut hati kecil ini, secara peribadi tentulah ianya sangat berbaloi. Ya, sangat berbaloi kerana di dalam kelas ini banyak perkara-perkara baru yang saya pelajari. Kalau tak berbaloi buat apa saya kongsikan dengan kalian di luar sana? Tak gitu? Adakalanya timbul perasaan rugi tak kenal ABDR dari awal. kalau tak, agak-agak dah jadi jutawan baru kot. Hihihi... Tak pe berangan sekejap. Mana tahu jadi kenyataan satu hari nanti. Mohon doa kalian semua. Amiin, InsyaAllah...


Saya bermula bersama ABDR dengan mengikuti kelas ini. Walau saya sudah tahu serba sedikit asas blog, tetapi saya mengambil peluang belajar lagi mana tahu ada yang saya tidak tahu dalam pada saya ingat saya serba tahu.



Di dalam kelas ini saya belajar perkara-perkara berikut:



1. Bina kedai online asas berdasarkan apa produk atau perkhidmatan. Contohnya macam saya sebagai Pengedar Shaklee berdaftar dengan ID:1195271, ahli berdaftar Ikan Realiti TV IRTV:00540006 dan perniagaan terbaru saya adalah menerima tempahan buat fanpage, blog dan design banner (FB cover, Fanpage Cover, Biz Card dll), produk dropship seperti buku-buku ilmiah.

2. Kelas ini khusus untuk surirumah yang benar-benar zero tentang urusniaga online. Walau saya ada asas, tetapi ada banyak juga perkara yang baru saya belajar di sini. Kaum bapa-bapa juga di alu-alukan turut serta dalam memeriahkan keluarga besar ABDR ini.

3. Mahu mula tetapi tidak tahu cara. Untuk saya, saya dah bermula cuma saya perlu perkemaskan apa yang saya dah mulakan.

4. Mahu mula tetapi tidak ada produk. ABDR menyediakan beberapa produk pilihan seperti produk sunnah, buku-buku ilmiah, pakej digital ebook, ruang periklanan dan sebagainya.

5. Belajar jana pendapatan melalui blog.

6. Asas kedai online, borang tempahan, lima label utama.

7. Sudah ada shopping cart, juga boleh bina blog khusus untuk aliran pembaca kepada pelanggan.

8. Mahu simpan stok boleh, tidak mahu simpan stok juga boleh

9. Jana pendapatan tanpa perlu keluar rumah. Income masuk akaun tanpa perlu berpanas, berhujan. Insya-Allah...


Alhamdulillah... Saya telah menerima hasilnya dan beroleh sesuatu yang saya rasai perubahannya selepas saya bersama ABDR.


Berminat untuk tahu lebih lanjut, hubungi saya untuk bermula.


Nasriah Abdullah - Pengurus Online ABDR


Call/SMS/WhatsApp : +6016-817 8716



add saya di facebook : 


mohon bantuan anda untuk LIKE & SHARE FB Page saya:


Jemput singgah ke blog saya:
http://nasriahabdullah.blogspot.com
http://ummyadhwa.blogspot.com




No comments:

Post a Comment

Aroma Dapur Adhwa: Keria Gula Merah

Alhamdulillah. Penutup September dan pembuka Oktober, banyaknya berita-berita indah. Ingatkan bolehlah tidur dengan lena tapi kan sama ju...

Post Paling Popular