Thursday 18 June 2015

Teknik Power Pumping Di Bulan Ramadhan (Part #1)

Entri #11

Teks: Nasriah Abdullah
Foto: Carian Google



Pelajari Teknik Power Pumping

Wahai ibu-ibu sekalian, tahukah anda apa itu Teknik Power Pumping? Tekni Power Pumping merupakan salah satu teknik mengepam yang dapat membantu iara ibu meningkatkan penghasilan susu perahan. Adakalanya ibu menyusu akan berhadapan dengan situasi di mana pengeluaran susu merundum akibat masalah tertentu.

Jangan risau dan rasa tertekan dengan masalah ini dan jangan pernah berputus asa untuk mencampurkan pemberian susu formula kepada bayi. Sebaliknya ibu-ibu sekalian berusaha mempelajari bagaimana teknik power pumping boleh membantu anda.

Terdapat pelbagai kaedah yang boleh membantu ibu menyusu memperbanyakkan kembali susu ibu ketika sedang berhadapan dengan situasi susu merundum. Antara kaedah yang disarankan adalah tenik power pumping.

Sebaik-baiknya teknik ini dilakukan pada waktu malam ke subuh kerana ketika ini hormon prolaktin adalah sangat tinggi.

Apa pun teknik yang menjadi pilihan anda untuk meningkatkan pengeluaran susu ibu, faktor utama adalah jangan ada rasa tertekan (stres) ketika melakukannya. Inshaallah anda pasti berjaya dan boleh kembali tersenyum lebar apabila bekalan susu untuk si manja terus mencukupi.

Untuk mengetahui bagaimana cara teknik power pumping dilakukan dan tip asas memperbanyakan susu ibu (susu perahan), baca entri selanjutnya nanti.

Insyaallah, akan saya kongsikan nanti untuk rujukan dan manfaat kita bersama. harapan saya semoga ibu-ibu di luar sana tidak melepaskan peluang mempelajari teknik power pumping yang sangat berguna dan berkesan ini. Tungguuu...


No comments:

Post a Comment

Aroma Dapur Adhwa: Keria Gula Merah

Alhamdulillah. Penutup September dan pembuka Oktober, banyaknya berita-berita indah. Ingatkan bolehlah tidur dengan lena tapi kan sama ju...

Post Paling Popular