Thursday 9 July 2015

5 PERKARA ORANG BERJAYA BUAT

Entri #33

Teks: Nasriah Abdullah
Foto: -


1. Mereka pergi kerja untuk berjaya, bukan hanya untuk bekerja. Orang-orang yang lebih berjaya pergi kerja untuk sesuatu yang dicapai. Mereka bekerja untuk menjadikan impian mereka satu kenyataan, bukan hanya untuk mendapatkan 8 jam mereka.


2. Mereka menjalankan usaha yang luar biasa. Orang yang paling berjaya adalah didorong, dan mereka menolak dan mendorong sehingga kerja itu dilakukan dan mencapai sasaran, dan kemudian mereka pergi lagi. Mereka mampu untuk kekal fokus pada mendapatkan keputusan.


3. Mereka tidak pernah meminta maaf. Tidak kira berapa banyak alasan yang mereka buat, orang yang berjaya tahu bahawa ia tidak akan berubah hasil. Apabila berlaku kesilapan, orang yang berjaya melihat ia sebagai satu peluang, bukan halangan yang tidak dapat diatasi.


4. Mereka memberi tumpuan kepada matlamat mereka setiap hari. Orang yang berjaya sentiasa memberi tumpuan kepada kejayaan. Membuat perkara yang anda mahu dan masih belum dicapai sehingga nyata dalam fikiran anda bahawa mereka menjadi nyata dalam dunia anda.



5. Mereka sanggup gagal. Ini pepatah lama, "no risk, no reward" benar-benar berlaku kepada orang-orang yang berjaya. Sudah tentu, mereka tidak berminat untuk gagal, tetapi mereka tahu bahawa jika mereka tidak meletakkan diri mereka dalam kedudukan untuk gagal, mereka tidak akan mencipta keupayaan untuk menang.

No comments:

Post a Comment

Aroma Dapur Adhwa: Keria Gula Merah

Alhamdulillah. Penutup September dan pembuka Oktober, banyaknya berita-berita indah. Ingatkan bolehlah tidur dengan lena tapi kan sama ju...

Post Paling Popular