Monday 6 July 2015

Mula Bisnes Tanpa Modal (Part #1)

Entri #24

Teks: Nasriah Abdullah
Foto: -



Alhamdulillah...sedar tak sedar kita dah menghampiri Ramadhan ke-20. Tak terasa begitu cepat rasanya Ramadhan berlalu. Dan semakin ramai umat-NYA mengeluh. Bukan mengeluh dan bersedih hati dek kerana Ramadhan bakal melambai pergi. Mengeluh kerana kesempitan pendapatan demi menyara keluarga. Tak kurang juga ada yang mengeluh demi memenuhi keperluan anak-anak dan keluarga menyambut syawal.


Peningkatan taraf hidup semakin tinggi. Jumlah pendapatan masih di tangkuk lama. Kais pagi makan pagi, kais petang makan petang dan adakalanya terpaksa membuat catuan makanan. Cukup makan sekali sehari demi mengalas perut yang kosong.


Wahai rakan-rakan sekalian. Janganlah anda bermuram durja. Janganlah anda hanya tahu mengeluh akan kekurangan yang ada. Berusahalah mencari rezeki halal yang lain. Semua itu ada jalannya. Jika anda buntu, saya akan bantu mencari jalan keluar dari kesempitan yang ada. Mari bersama-sama saya berusaha meningkatkan taraf ekonomi keluarga walau hanya berniaga dari rumah. 


Apa guna membuang masa mengeluh akan kesempitan hidup di ruang legar media sosial FB, Twitter, InstaGram dan sebagainya. Sampai bila nak meratapi keperitan hidup yang diberikan tanpa berusaha mencari dan meningkatkan? Sampai bila nak hidup dengan simpati dan empati orang lain? Sampai bila nak hidup dengan bantuan orang lain? Tetapi hiduplah dengan bantuan Allah SWT.


Jom rakan-rakan sekalian, sertai saya dalam menjana pendapatan dengan dropship buku-buku motivasi kehidupan dan motivasi pekerjaan. Mulakan perniagaan anda tanpa sesen modal bersama saya. 


Jika anda berminat untuk menambah pendapatan, ingin meningkatkan motivasi diri dalam kehidupan, suka membantu insan lain yang dalam kesusahan dan kesimpitan hidup, suka membantu orang lain meningkatkan kesihatan dan kewangan serta ingin di bimbing, anda boleh whatsapp saya di talian +6016-817 8716.


Saya mencari usahawan baru yang ingin merubah kehidupan yang lebih baik dan boleh di bimbing, rajin, sabar dan mempunyai impian yang besar. Jom mulakan bisnes anda tanpa modal!


Adakah anda orang yang saya cari? Jika "YA", sila hubungi saya segera...






No comments:

Post a Comment

Aroma Dapur Adhwa: Keria Gula Merah

Alhamdulillah. Penutup September dan pembuka Oktober, banyaknya berita-berita indah. Ingatkan bolehlah tidur dengan lena tapi kan sama ju...

Post Paling Popular