Tuesday 7 July 2015

Hidup Luar Biasa!

Entri #31


Teks: Nasriah Abdullah
Foto: Nasriah Abdullah


Solat Dhuha.

Mula-mula buat untuk dapat rezeki.

Lama-lama buat untuk dapatkan Allah.

Bila dapat Allah bermakna mendapat Pemberi Rezeki.

Satu kisah saya teringat mengisahkan tentang seorang Raja dan 3 orang menteri. Raja tersebut mempunyai seorg menteri favourite nya drpd 3 org menteri itu. Lalu membuatkan 2 org menteri lagi jealous.

Untuk mengelakkan hasad dengki lalu raja tersebut pun membuat satu pertandingan untuk memberitahu secara tidak langsung mengapa dia begitu menyukai menteri yang sorang ini.

Raja tersebut membuat pertandingan masuk ke dalam bilik hartanya dan memberi arahan "dalam masa 3 minit semua benda yang kamu sentuh dalam bilik ini akan jadi milik kamu"


Apa lagi terbuntang luas mata menteri-menterinya.

Lalu apabila masa bermula, lintang pukang kedua org menteri menyentuh harta dan duit yang berbukit di dalam bilik tersebut.

Namun yang peliknya menteri favouritenya langsung tidak berganjak dari tempatnya. Dia hanya tersenyum melihat gelagat dua menteri lagi.
.
Lalu raja pun bertanya pada menteri tersebut "mengapa kamu tidak berlari mengambil harta dalam bilik ini? Pergilah pilih apa sahaja yang kamu suka"

Menteri kesayangannya itu pun lalu meletakkan tapak tangannya ke atas kepala raja itu. Kedua orang menteri yang sedang berlari berhenti melihat adengan pelik itu.

"Bukankah jikalau Tuanku menjadi milik saya, maka semua harta di dalam bilik ini juga milik saya?"

Raja itu tersenyum puas kerana tujuan baginda telah pun tercapai.

Ketika saya mendengar kisah ini saya terlopong, kerana saya selalu mengambil jalan panjang dan sukar untuk mendapatkan apa pun dalam kehidupan. Tetapi selalu alpa untuk mengambil 'hati' Pemilik segala-galanya. Inilah short cut nya.


Ingin mengetahui short cut dan formula lain untuk mendapatkan rezeki dan keberkatan dalam kehidupan untuk menjadi insan LUAR BIASA?





Dapatkan Buku 21 FORMULA HIDUP LUAR BIASA
Betulkan alignment dalaman baru betulkan ilmu luaran.
Hanya RM45 senaskah (Semenjung, Sabah & Sarawak) 
Siap dengan poster dan tandatangan ustaz Asraff Ayob
Boleh PM saya Nasriah Abdullah untuk pembelian ya
Untuk yang minat dropship juga dialu-alukan

No comments:

Post a Comment

Aroma Dapur Adhwa: Keria Gula Merah

Alhamdulillah. Penutup September dan pembuka Oktober, banyaknya berita-berita indah. Ingatkan bolehlah tidur dengan lena tapi kan sama ju...

Post Paling Popular