Friday 3 July 2015

19 Fungsi GLA Complex Shaklee

Entri #20

Teks: Nasriah Abdullah
Foto: Shaklee Malaysia


Masalah Kaum Wanita

ü  Masalah haid tidak teratur?
ü  Sukar hamil?
ü  Ada cysts atau fibroid?
ü  Berisiko kanser?
ü  Kulit kusam, berjeragat atau tona kulit tidak sekata?
ü  PMS?
ü  Menopuse?

Ini semua masalah biasa yang dialami oleh kaum wanita. Tetapi tahukah anda bahawa untuk mengatasi semua masalah ini perlukan GLA Complex Shaklee.


Pernah dengar tak GLA Complex Shaklee ? Biasa dengar EPO, kan? Kalau anda nak tahu  GLA Complex Shaklee adalah EPO versi Shaklee. EPO sebenarnya adalah gamma-linolenic acid (GLA) yang diekstrak dari Evening Primrose Oil (EPO). Jadi mudahnya ia dipanggil sahaja EPO.


Apakah Kepentingnya GLA Complex?
GLA Complex Shaklee mengandungi Omega-6 yang amat diperlukan oleh ovari dan sistem reproduksi wanita. Sebab tu juga orang masalah haid, sukar hamil dan menopouse memang digalakkan ambil EPO atau lebih tepat lagi Omega-6.


Jadi Apa Fungsi GLA Complex Shaklee?
1. Membantu dalam keseimbangkan hormon untuk melancarkan kitaran haid
2. Membantu meningkatkan kesuburan dengan cara membentuk persekitaran rahim yang sihat dan optimum untuk persenyawaan dan membantu wanita dalam menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan
3. Melegakan simptom PMS
4. Membantu mengatasi masalah menopouse
5. Menguatkan kuku dan rambut
6. Menjadikan kulit cantik, sihat dan berseri (jika diamalkan berterusan kulit akan kelihatan glowing)
7. Membantu menangani ekzema
8. Membantu melegakan simptom artritis reumatoid
9. Menguatkan sistem imun badan
10. Bersifat anti-oksidan untuk memperlahankan proses penuaan
11. Mengurangkan blood clot yang mengakibatkan arteri tersumbat dan serangan jantung
12. Mengawal kencing manis dan darah tinggi
13. Mengawal kolesterol dan membakar lemak
14. Membantu fungsi saraf
15. Melambatkan proses osteoporosis
16. Mencegah pembentukan sel-sel kanser
17. Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
18. Membantu membaiki simptom berkaitan masalah kencing manisseperti peningkatan sensitiviti terhadap kesakitan dan menghilangkan kebas pada bahagian bawah badan.
19. Kajian membuktikan pengambilan 480mg setiap hari Shaklee GLA Complex boleh mencegah kemerosotan dan mengurangkan masalah kencing manis dengan membaiki kadar insulin dan kolesterol.



Apa kelebihan GLA Complex Shaklee Berbanding EPO Biasa Di Pasaran?

GLA Complex Shaklee diekstrak dari minyak borage (herba favourite orang Barat) di mana ia mengandungi 2 kali ganda jumlah GLA dan 3 kali ganda lebih berkesan dari EPO biasa. Uniknya lagi GLA Complex Shaklee digabungkan dengan minyak sunflower dan Vitamin E untuk meningkatkan penyerapan dan keberkesanannya. EPO biasa cuma ada GLA sahaja dalam kuantiti yang rendah. Tetapi tidak dengan GLA Complex Shaklee.


Dengan harga retail RM91.25 untuk 60 biji dan keberkesanan yang tinggi, pastinya pelaburan anda berbaloi. Tapi berita gembira untuk anda, di Suri Rumah Berpendapatan Sendiri, anda boleh menikmati diskaun hingga 20%.



Mahukan pelaburan untuk kesihatan anda yang lebih murah? Sepanjang bulan Julai 2015, Shaklee nak bagi PERCUMA sebotol VITA-LEA IRON FORMULA berharga RM94 dalam satu resit. Murah ke mahal? Nak tak? Hubungi saya sekarang. Saya jamin harga istimewa untuk anak anda! Sila KLIK di sini...





No comments:

Post a Comment

Aroma Dapur Adhwa: Keria Gula Merah

Alhamdulillah. Penutup September dan pembuka Oktober, banyaknya berita-berita indah. Ingatkan bolehlah tidur dengan lena tapi kan sama ju...

Post Paling Popular