Tuesday 10 October 2017

Ragam Usahawan Newbie



Terharu sangat usahawan kalangan matcik-matcik ni. Walau pun usia sudah dikira senja tapi masih bertenaga menuntut ilmu Sempat lagi bertanya, 
.
.
Matcik Jenab: Yunk, kenapa kursus mu murah betul? Selalu kursus RP ni orang cas RM300 ke atas bah. Pernah dulu matcik ikut, RM350 bah matcik bayar.
.
.
Aku: Anduuu bah matcik, teda kesian kami (aku dan kawan-kawan) ni ambik 1 sen untung pun dari program ni. Itu kita patak-patak saja bikin beli isi perut sama sewa tempat belajar. Kami ni kesian baru mo belajar-belajar juga buat RP sendiri jadi sambil-sambil tu tolong kawan-kawan usahawan yang lain, kan? Siok juga tu ramai-ramai kita belajar."
.
.
Matcik Jenab: Bagus betul kau ni yunk. Bah jangan kau lupa arrr. Kasih booking nama matcik. Sikijap matcik pigi bank kasih masuk duit.
.
.
Aku: Ok bah matcik. Tunggu aku terror buat RP arr, baru aku cas RM350. Mencari ilmu dulu kita. Nanti matcik daftar lagi di kelas ku arr".
https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/fd0/1/16/1f602.png😂https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/fd0/1/16/1f602.png😂
.
.
Matcik Jenab: Hahaha.. Kau ni arrr tapi bagus betul idea mu yunk. Matcik ni lambat sikit bah faham. Nanti kau ajar juga arr. Bah, matcik kasih doa hajat mu supaya tercapai. Sama-sama kita pandai buat RP.
.
.
.
Apa pendapat korang tentang matcik Jenab ni?


No comments:

Post a Comment

Aroma Dapur Adhwa: Keria Gula Merah

Alhamdulillah. Penutup September dan pembuka Oktober, banyaknya berita-berita indah. Ingatkan bolehlah tidur dengan lena tapi kan sama ju...

Post Paling Popular