Tuesday 5 January 2016

Ketika Kenangan Tersimpan Rapi Dalam Almari Minda, Selamat Hari Lahir Rieya.


Teks: Nasriah Abdullah
Foto: Nasriah Abdullah

Syukur alhamdulillah ke hadrat Ilahi kerana masih diberikan usia selangkah lagi untuk bernafas di bumi ciptaan-NYA. Menurut kalendar Masihi, hari ini adalah 5 hari bulan Januari 2016 bertepatan dengan ulang tahun kelahiran ku yang ke-34. Uhhmmm... Sungguh tak terhitung hari-hari berlalu dengan begitu pantas dan hari ini genaplah usia 34 tahun menikmati segala bentuk cobaan, dugaan dan rezeki kurniaan pencipta-NYA.

Lahir hanya sekali dalam sehari sepanjang hayat. Namun, ucapan selamat hari lahir dan doa dari keluarga dan sahabat-sahabat ku mengalir begitu deras membanjiri ruang inbox FB, Telegram dan WhatsApp ku. Ada juga segelintir sahabat-sahabat ku yang mendoakan dan mengucapkan selamat ulang tahun sehari lebih awal. Oh! Betapa terharunya aku pada kalian semua. Menitis air mata jernih di pipi ku tanpa ku sedari. Sesungguhnya kalian adalah sahabat terhebat ku yang bisa membuatkan aku penuh beremosi. Terima kasih sabahat.

Ya Allah, sungguh sebak dan terharu rasanya. Sebahagian ucapan-ucapan dan doa-doa itu mengugurkan air mata jernih ini tanpa dapat ku tahan. Sujud syukur ku kepada-Mu kerana kau temukan aku dengan insan-insan yang sentiasa ada bila aku dalam suka dan duka. Mereka keluarga dan sahabat yang tak pernah jemu menyuntik kata-kata semangat untuk aku terus mengorak langkah ke hadapan.

Ya! Inilah dunia yang memang biasanya menjadi indah dan adakalanya lebih indah dari apa yang kita bayangkan disaat kita meraihkan hari kelahiran setiap tahun. Semua memberikan kata-kata indah dan penuh makna. Dan dengan itu, hari ini membuatkan hari ku lebih bermakna sehingga sukar untuk aku luahkan.

Demi menghargai ingatan kalian terhadap hari bahagia ku menikmati usia 34 tahun pada hari ini, ku kumpulkan ucapan-ucapan dan doa-doa indah dari kalian semua. Maaf andai ada yang tidak sempat ku titipkan diruangan ini.

















No comments:

Post a Comment

Aroma Dapur Adhwa: Keria Gula Merah

Alhamdulillah. Penutup September dan pembuka Oktober, banyaknya berita-berita indah. Ingatkan bolehlah tidur dengan lena tapi kan sama ju...

Post Paling Popular