Sunday 3 January 2016

Part #3: Belajar 12 Masterpiece Seni Bisnes Start-Up


Teks: Nasriah Abdullah
Foto: Carian Google

Sumber: Haryzat Zulzahary, Penulis Genre & Modul-Modul Keusahawanan & Pelaburan. 


3 - Memilih Bisnes Yang Tepat & Membangunkan Bisnes Dengan Betul

Ketahui bagaimana memilih jenis bisnes dan membangunkannya sehingga ke tahap 7 angka hanya dengan modal permulaan dari serendah RM500 ke RM2,000 - Yang mana anda juga boleh lakukan. Kuasai kemahiran memilih dan mengesan jenis bisnes yang bersifat genuine dan mampu memberikan keuntungan berlipat kali ganda. Ramai yang terperangkap dalam mitos memilih bisnes yang disangkakan menguntungkan tetapi akhirnya rugi atau tidak bertahan lama, hilang ditelan masa. Satu perkara yang penting di dalam hal ini adalah bisnes yang 'hot' bukan bisnes yang 'tulen' dan ketahui langkah mengelakkan dari tersalah terpilih menjalankan bisnes yang 'hot' ini.


Ditunjukkan bagaimana membuat perancangan bisnes dan forecast dengan berkesan. Ketahui secara advance misteri asas bisnes anda seperti hal siapa pelanggan yang anda mahukan dan cara membina struktur penting organisasi bisnes anda. Akhir sekali penuhi Quadrant Pendapatan - (Berbeza dengan quandrant yang diajar R.Kiyosaki) bisnes anda jadi anda mempunya paip-paip perdapatan yang selamat dan berterusan.

No comments:

Post a Comment

Aroma Dapur Adhwa: Keria Gula Merah

Alhamdulillah. Penutup September dan pembuka Oktober, banyaknya berita-berita indah. Ingatkan bolehlah tidur dengan lena tapi kan sama ju...

Post Paling Popular