Friday 8 January 2016

Part #8: Belajar 12 Masterpiece Seni Bisnes Start-Up



Teks: Nasriah Abdullah
Foto: Carian Google
Sumber: Haryzat Zulzahary, Penulis Genre & Modul-Modul Keusahawanan & Pelaburan.


8 - Membina Pasukan Haibat Bisnes Anda

Ramai usahawan yang memulakan bisnes dengan tujuan mulanya untuk mendapatkan 'kebebasan' namun akhirnya membina penjara sendiri. Mereka 'stuck' dalam bisnes mereka sendiri. Macam yang berlaku pada saya dahulu. Sebagai usahawan kita patut lebih banyak 'cuti' dan melakukan apa yang kita suka. 


Mempunyai pasukan bisnes akan bantu kita untuk membiarkan bisnes kita berjalan secara automatik. Dan yang paling penting buat bisnes kita speed lebih laju! 



Pelajari bagaimana hendak mula membina pasukan bisnes pertama anda dan structure basic team organization yang cukup untuk buat bisnes berkembang. Ketahui bila anda sudah perlukan oekerja dan mengira kemampuan kewangan dan kos gaji pekerja yang bersesuaian dengan incomesyarikat serta cara dan proses yang betul untuk ambil pekerja dan tahu di bahagian mana yang perlu anda mulakan dahulu. Belajar bagaimana dengan saiz pasukan bisnes yang minima mampu menjalankan bisnes sehingga menghasilkan jualan 7 angka. 

Ketahui juga LEAN Management Method yang membantu anda menjalankan lebih dari satu bisnes dan memaksimakan produktiviti pasukan bisnes walau ahli pasukan bisnes yang terhad. Akhir sekali dapatkan teknik meningkatkan produktiviti pasukan bisnes dengan emosi ahli pasukan bisnes. Dengan teknik ini bakal membuatkan ahli pasukan bisnes anda gembira membangunkan bisnes anda.

No comments:

Post a Comment

Aroma Dapur Adhwa: Keria Gula Merah

Alhamdulillah. Penutup September dan pembuka Oktober, banyaknya berita-berita indah. Ingatkan bolehlah tidur dengan lena tapi kan sama ju...

Post Paling Popular