Wednesday 4 January 2017

Berkongsi Ilmu Bebas Hutang


Teks: Nasriah Abdullah
Foto: Nasriah Abdullah
Video: Carian Google


Sifu saya kata, manusia suka bila kita berkongsi ilmu. Apatah lagi jika ilmu itu dapat menyelesaikan masalah mereka.

Bersempana hari kelahiran saya hari ini, dengan ini saya ingin berkongsi zikir dan doa amalan kegemaran saya setiap hari. Ramai yang bertanya, doa yang selalu dikongsi dalam group wassap tu memang sudah jadi amalan ke? Nampak tak hasilnya?

Alhamdulillah. Bila kita yakin dan istiqomah dalam melaksanakannya, insyaAllah kita akan rasai keberkesanannya. Kalau tak percaya, boleh cuba doa dan zikir ini.



ALLAHUMMA AGFINI BI HALALIKA AN HAROMIKA
WA BIFADLIKA AMMAN SIWAKA

"Ya Allah cukupkanlah aku dengan rezeki yang halal sehingga aku terhindar dari yang haram. Kayakanlah aku dengan nikmat-Mu sehingga aku tidak meminta kepada selain-Mu"


YA GHANI - Maha Kaya
YA MUGHNI - Maha Pemberi Kekayaan
YA FATAH - Maha Membukakan
YA RAZAK - Maha Pemberi Rezeki

BACA 7 KALI SELEPAS SEMBAHYANG
BACA 70 KALI HARI JUMAAT DI SEPANJANG HARI


BISMILLAHIRAHMANIRAHIM

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
301 KALI SELEPAS TERBIT MATAHARI


UNTUK PERNIAGAAN :

WA JAALTU LAHU MA LAN MAMDUDA
Surah Al-Muddaththir (AYAT 12)

Dan Aku jadikan baginya harta kekayaan yang banyak

313 KALI KETIKA BERMULA PERNIAGAAN


MARILAH SAMA-SAMA KITA AMALKAN. INSYAALLAH EKONOMI UMAT ISLAM DAPAT DIPERKUKHKAN DAN KITA MENJADI ORANG KAYA YANG BERIMAN. AAAAMIIN https://www.facebook.com/images/emoji.php/v6/f4c/1/16/1f642.png=)
.
.
.
Jika kalian rasa posting ini sangat bermanfaat, sila LIKE & SHARE pada keluarga dan sahabat-sahabat yang lain...

No comments:

Post a Comment

Aroma Dapur Adhwa: Keria Gula Merah

Alhamdulillah. Penutup September dan pembuka Oktober, banyaknya berita-berita indah. Ingatkan bolehlah tidur dengan lena tapi kan sama ju...

Post Paling Popular