Friday 6 January 2017

Inspirasi Bekerja Di Rumah

Teks: Nasriah Abdullah
Foto: Nasriah Abdullah
Sumber: Ebook Inspirasi Bekerja Di Rumah, Masayu Ahmad


Disebabkan saya ini seorang yang agak aktif sebelum berkahwin, saya memerlukan satu hobi atau aktiviti untuk memenuhi masa lapang saya. Maka kerana itulah, saya memilih untuk mengajar tuisyen di rumah. Sebenarnya, sebelum berkahwin saya pernah mengadakan kelas-kelas tuisyen percuma untuk belia di kawasan tempat tinggal saya. Saya juga pernah mencari pengalaman sebagai tutor di sebuah kolej swasta secara part time (hujung minggu) dan pernah mengajar di pusat tuisyen di sebuah kawasan elit di Kuala Lumpur.

Pengalaman tersebut saya aplikasikan dalam kelas-kelas tuisyen saya. Pada asalnya, niat hanya ingin membantu anak-anak sahabat dan anak-anak jiran, akhirnya ia menjadi profesion tetap saya pula sehingga kini. Alhamdulillah, walaupun saya tidak mensasarkan profesion ini sebagai sumber pendapatan tetap saya, tetapi sedikit sebanyak ia dapat membantu membiayai perbelanjaan keluarga saya.
- Yusnida Tajudin- Usahawan Tuisyen

Itu adalah salah satu perkongsian mak-mak yang bekerja dari rumah dan  dijadikan sebagai sumber inspirasi dan idea baru dalam mencipta cara dan idea  bagaimana mahu bermula dan menjana pendapatan dari rumah.

Kalian mahu baru baca edisi penuh ebook Inspirasi Bekerja Di Rumah? Boleh saja ketuk wassap saya ditalian 016-817 8716. Jika berminat nak jana pendapatan sebagai agen ebook saya sangat alu-alukan.

Ebook Inspirasi Bekerja Di Rumah, saya tawarkan dengan harga Eksklusif, murah dan sangat berbaloi. Cuma RM50 sahaja dan diberikan dua bonus ebook lagi iaitu Super WAHM Super Mom dan Yeah! Mama Sudah Resign. Tawaran ini hanya sah di bulan Januari 2017 sahaja.

Jom kita berdiskusi...


No comments:

Post a Comment

Aroma Dapur Adhwa: Keria Gula Merah

Alhamdulillah. Penutup September dan pembuka Oktober, banyaknya berita-berita indah. Ingatkan bolehlah tidur dengan lena tapi kan sama ju...

Post Paling Popular